Az Önkormányzat hozzájárulása nélkül befogadható személyek az Ltv. 21. §-a alapján: bérlő házastársa, gyermeke, a befogadott gyermekének az együttlakás ideje alatt született gyermeke és szülője.
Az Önkormányzat hozzájárulásával fogadhatja be a bérlő az élettársát; házastársa, illetve befogadott élettársa kiskorú gyermekét, valamint nappali tagozaton tanulmányait folytató nagykorú gyermekét; a testvérét; nagyszülőjét; unokáját; a befogadott gyermekének házastársát; a befogadott gyermeke házastársának, élettársának kiskorú gyermekét, valamint nappali tagozaton tanulmányait folytató nagykorú gyermekét; befogadott gyermekének élettársát, amennyiben közös kiskorú gyermekük, vagy nappali tagozaton tanulmányait folytató nagykorú gyermekük van; tartási szerződés szerinti eltartóját; továbbá jogerős bírósági ítélettel a gondoksága alá helyezett személyt, a gyámsága alatt álló személyt, és orvosi igazolással igazoltan gondozásra szoruló közeli hozzátartozóját.
Szolgálati jogviszony fennállásához kötött lakáshoz jutás esetén a bérlő – az Ltv-ben szabályozott lehetőségeken túl – az Önkormányzat hozzájárulásával élettársát és élettársa kiskorú gyermekét fogadhatja be.
Az Ltv. 32. §-a alapján lakásbérleti jog folytatására jogosultak:
A bérlő halála esetén az eltartó a lakásbérleti jogot akkor folytathatja, ha a tartási szerződéshez a bérbeadó írásban hozzájárult, és az eltartó a szerződésben vállalt tartási – vagy ha a bíróság a tartási szerződést életjáradéki szerződéssé átalakítja, e szerződés szerinti – kötelezettségét teljesítette, továbbá a bérbeadói hozzájárulástól a bérlő haláláig legalább egy év eltelt.
Önkormányzati lakás esetén az, akit a bérlő a bérbeadó hozzájárulása nélkül fogadhat be a lakásba, a lakásbérleti jog folytatására jogosult, ha a bérlő a lakásba befogadta és a bérlő halálakor életvitelszerűen a lakásban lakott.
A jogosultak a lakásbérleti jog folytatására, eltérő megállapodásuk hiányában a lakásbérleti jogot a következő sorrend szerint folytatják: a bérlő házastársa, gyermeke, befogadott gyermekének a gyermeke, továbbá a szülője. A lakásbérleti jogot az azonos sorrendben jogosultak – eltérő megállapodásuk hiányában – bérlőtársként folytathatják.
A bérlő halála esetén a bérlőkijelölési joggal érintett lakás bérleti jogát a bérlőkijelölésre jogosult által meghatározott személy folytathatja.
A törvény alapján az önkormányzati lakás bérleti jogának folytatására jogosultak és az eltartó eltérő megállapodásának hiányában a bérlő halála esetén a lakásbérleti jogot az eltartó folytatja.
Aki a lakásbérleti jogot folytatja, köteles a lakáshasználatot változatlan feltételek mellett továbbra is biztosítani azok részére, akik a bérlő halálakor jogszerűen laktak a lakásban.
A lakásbérleti jogviszony folytatására jogosult köteles e jogát bérbeadónak bejelenteni.
Az érvényben lévő jogszabályok értelmében a VII. kerületben elsősorban lakáspályázat útján lehet lakáshoz jutni. Ennek feltételeiről, illetve az aktuális pályázatokról az www.evin.hu oldalon talál bővebb információt.
Az Önkormányzati bérlakások megvásárlásával kapcsolatban fontos különbségtétel, hogy bérlő által kezdeményezett vásárlási szándék áll-e fenn ebben az esetben a hatályos jogszabályok, különösen a Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2012. (IV.27.) önkormányzati rendelete az irányadó. Amennyiben nem bérlő által felmerülő vásárlási szándék jelenik meg a hatályos jogszabályok, különösen a Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2012. (III.26.) önkormányzati rendelete az irányadó.
Fontos kiemelni, hogy a rendeletekben szabályozott, az ügyfélnek adott azon lehetőség, hogy az eljárást kezdeményezheti, nem jelent elidegenítési kötelezettséget az Önkormányzat számára.
Az árverési eljárásról szóló tájékoztatás minden esetben feltöltésre kerül az Önkormányzat (www.erzsebetvaros.hu) és az EVIN Nonprofit Zrt. (www.evin.hu) honlapjára, valamint az ingatlan.com Zrt. (www.ingatlan.com) felületére is. A tájékoztatás részét képezi az ingatlanok elhelyezkedését, műszaki sajátosságait bemutató szöveges leírás.
Az árverési eljárás eredményéről minden esetben az Önkormányzat dönt, jellemzően a pályázatok bontását követő 30 napon belül. A bontási eljárás időpontja általában az ajánlattételi határidő napja, vagy az azt követő munkanap. Az Önkormányzat döntését követő 8 napon belül az EVIN Nonprofit Zrt. a pályázóknak e-mailben küld tájékoztatást az árverési eljárás eredményéről.
Az árverési eljárás eredményéről szóló döntésben az Önkormányzat rendelkezik a pályázati biztosíték nem nyertes pályázók részére történő visszafizetéséről, amelynek határideje a döntés meghozatalát követő 30. nap.
Az árverési eljárásról szóló tájékoztatás minden esetben feltöltésre kerül az Önkormányzat (www.erzsebetvaros.hu) és az EVIN Nonprofit Zrt. (www.evin.hu) honlapjára, valamint az ingatlan.com Zrt. (www.ingatlan.com) felületére is. A tájékoztatás részét képezi az ingatlanok elhelyezkedését, műszaki sajátosságait bemutató szöveges leírás.
Az árverési eljárás eredményéről minden esetben az Önkormányzat dönt, jellemzően a pályázatok bontását követő 30 napon belül. A bontási eljárás időpontja általában az ajánlattételi határidő napja, vagy az azt követő munkanap. Az Önkormányzat döntését követő 8 napon belül az EVIN Nonprofit Zrt. a pályázóknak e-mailben küld tájékoztatást az árverési eljárás eredményéről.
Az árverési eljárás eredményéről szóló döntésben az Önkormányzat rendelkezik a pályázati biztosíték nem nyertes pályázók részére történő visszafizetéséről, amelynek határideje a döntés meghozatalát követő 30. nap.
Mérsékelt pótdíj fizetését a 30/2010 (VI.4) Fővárosi Közgyűlési rendelet az első tizenöt napban teszi lehetővé.
Amennyiben parkolási eseménnyel kapcsolatosan küldött panaszt, a befizetésre vonatkozó határidő nem hosszabbodik meg. Kérjük, az eseményhez képest eltelt 15. napig fizesse meg a pótdíjat. Hivatalos kérelmét, panaszát kivizsgáljuk, elbíráljuk és döntésünkről tájékoztatjuk.
Érmével jegykiadóautomatából, illetve mobiltelefonnal SMS, vagy mobilapplikáció segítségével.
Az első jegy megváltására nincs, ekkor a parkolás után haladéktalanul kell a jegyet megváltani. Az első megváltott parkolójegy lejárta után egy óránál rövidebb időre történő díjfizetés esetén 5 perc, egy órára vagy annál hosszabb időre történő díjfizetés esetén 15 perc türelmi idő áll a gépkocsivezető rendelkezésére ahhoz, hogy elhagyja a parkolóhelyet vagy megváltsa következő parkolójegyét.
A jelenleg forgalomban lévő 100 és 200 forintos pénzérme olyan ötvözetből készül, amely elektrosztatikusan könnyen feltöltődik, a használattól koszolódhat, időjárástól függően párásodhat vagy megsérülhet. Amennyiben az automata nem fogadná el az érmét, javasoljuk, többször próbálkozzon, vagy tisztítsa meg a szennyeződéstől.
A jelenleg forgalomban lévő 100 és 200 forintos pénzérme olyan ötvözetből készül, amely elektrosztatikusan könnyen feltöltődik, a használattól koszolódhat, időjárástól függően párásodhat vagy megsérülhet. Amennyiben az automata nem fogadná el az érmét, javasoljuk, többször próbálkozzon, vagy tisztítsa meg a szennyeződéstől.
Ez esetben sem mentesül a parkolási díj megfizetése alól. Amennyiben a szolgáltató rendszerrel van probléma, az NMF Zrt. ügyfélszolgálata készséggel segít. Amennyiben szolgáltatási hibát tapasztalnak, a regisztrált ügyfelek közvetlenül e két társasághoz, a regisztrációval nem rendelkezők (ad-hoc mobilparkolást használók) mobilszolgáltatójukhoz fordulhatnak (Telenor 1220, T-Mobile 1430, Vodafone 1270) segítségért, tájékoztatásért.
Ha az Ön regisztrációja még nem működik, úgy jegyét a parkolóautomatánál kell megváltania pénzérmével.
Ez esetben sem mentesül a parkolási díj megfizetése alól. Amennyiben a szolgáltató rendszerrel van probléma, az NMF Zrt. ügyfélszolgálata készséggel segít. Amennyiben szolgáltatási hibát tapasztalnak, a regisztrált ügyfelek közvetlenül e két társasághoz, a regisztrációval nem rendelkezők (ad-hoc mobilparkolást használók) mobilszolgáltatójukhoz fordulhatnak (Telenor 1220, T-Mobile 1430, Vodafone 1270) segítségért, tájékoztatásért.
Ha az Ön regisztrációja még nem működik, úgy jegyét a parkolóautomatánál kell megváltania pénzérmével.
Az automaták kijelzője alatt szerepel egy telefonszám, amit ügyfélszolgálati nyitvatartási időben felhívva munkatársunk rögzíti az ilyen típusú bejelentéseket, és azonnal intézkedik a parkolóautomaták ellenőrzéséről és megjavításáról. Természetesen ez nem mentesíti az ügyfelet a díjfizetési kötelezettség alól, a legközelebbi automatánál szükséges megváltania a parkolójegyét, vagy mobilparkolást szükséges indítania.
A hatályos jogszabályok értelmében az igazolványt úgy szükséges kihelyezni a szélvédő mögé, jól látható helyre, hogy a parkolási ellenőr ellenőrizni tudja annak érvényességét. Továbbá a kedvezményt az eredeti mozgássérült igazolvány kihelyezésével lehet igénybe venni. Ezt az támasztja alá, hogy ez egy személyhez kötött jogosultság, tehát nem a „gépkocsinak jár”, hanem a mozgáskorlátozott személynek, amit az érvényes, eredeti igazolványával kell igazolni. Ha másolat is elfogadható lenne, akkor tetszőleges számú gépkocsira egy időben igénybe lehetne venni a kedvezményt, holott az igazolvány tulajdonosának egyszerre csak egy helyen van arra szüksége.
A hatályos jogszabályok értelmében az igazolványt úgy szükséges kihelyezni a szélvédő mögé, jól látható helyre, hogy a parkolási ellenőr ellenőrizni tudja annak érvényességét. Továbbá a kedvezményt az eredeti mozgássérült igazolvány kihelyezésével lehet igénybe venni. Ezt az támasztja alá, hogy ez egy személyhez kötött jogosultság, tehát nem a „gépkocsinak jár”, hanem a mozgáskorlátozott személynek, amit az érvényes, eredeti igazolványával kell igazolni. Ha másolat is elfogadható lenne, akkor tetszőleges számú gépkocsira egy időben igénybe lehetne venni a kedvezményt, holott az igazolvány tulajdonosának egyszerre csak egy helyen van arra szüksége.
A pótdíj adott parkolási eseményhez kötődik, amelyet akkor kell megfizetni, ha a várakozási díj nem került megfizetésre. A várakozási díjat továbbra is meg kell fizetni. A pótdíj nem minősül szolgáltatás ellenértéknek.
A várakozási övezet kijelölése a KRESZ-ben előírt módon történik. Az övezet kezdete tábla az övezet elejére kerül kihelyezésre, amelynek hatályát csak az övezet vége tábla oldja. Ennek megfelelően az övezeten belül az egyes utcák elején nem jelölőik külön az övezet kezdete és vége.
A várakozási övezet kijelölése a KRESZ-ben előírt módon történik. Az övezet kezdete tábla az övezet elejére kerül kihelyezésre, amelynek hatályát csak az övezet vége tábla oldja. Ennek megfelelően az övezeten belül az egyes utcák elején nem jelölőik külön az övezet kezdete és vége.
Az önkormányzati rendelet értelmében a parkolási területek várakozási övezetekre vannak felbontva. A korlátozott várakozási övezeteken belül csak a KRESZ táblán feltüntetett időtartamig szabad parkolni és utána el kell hagyni az övezetet.
Amennyiben hosszabb időt kíván eltölteni övezeten belül, lehetősége van egyéb parkolási szolgáltatás igénybevételére (P+R parkoló, parkolóház).
Az ellenőr feladata a várakozási díj megfizetésének és az engedélyek érvényességének ellenőrzése, illetve a pótdíjak kiszabása. Kérdés, panasz és észrevétel esetén, ügyfélszolgálatunkon munkatársaink készséggel állnak rendelkezésükre.
A 2008. május 1-től érvényes törvény szerint ebben az esetben az objektív felelősség elvét kell alkalmaznunk, amely szerint a gépjármű tulajdonosa/üzembentartója a felelős a parkolási eseményért. A gépjármű üzembentartója csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a járművet tőle ellopták.
Mielőbb juttassa el ügyfélszolgálatunkhoz az eladást bizonyító (Önkormányzat által igazolt) adás-vételi szerződés másolatát, és ezzel a felelősség már az új tulajdonost terheli.